top of page
  • Foto van schrijverAvontour

2 dagen in Saigon

Wat doe je als je een tussenjaar neemt? Reizen natuurlijk! Dit heeft Gwen (22) ook gedaan. Tijdens haar reis door Azië heeft ze onder andere een stop gemaakt in Vietnam waar ze naast Hanoi ook een bezoek heeft gebracht aan de grootste stad van het land: o Chi Minh City (Saigon)


“Saigon was mijn laatste stop van mijn twee weken durende reis door Vietnam. Het was ook de kortste. Bij het plannen van mijn reis had ik gelezen dat Saigon was zoals jouw typische moderne Zuidoost-Aziatische stad. Veel reizigers zien de stad meer als een tussenstop dan als een bestemming. Ze stelden voor om niet meer dan één of twee dagen in de stad door te brengen, wat ik uiteindelijk ook heb gedaan. Eerlijk gezegd deed het me veel aan Manilla denken (waar ik een week gelden nog was). Het ontbrak de oude wereld charme van Hanoi en voelde meer als een moderne metropool met trendy bars en een bruisend nachtleven. Andere Jongere reizigers zullen daar waarschijnlijk van genieten maar ik ben niet echt een feestbeest.”


“Wat ik echter wel leuk vond, was Saigon ‘s levendige Street food cultuur die misschien wel de beste was onder alle stops die ik tot nu toe maakten. Ondanks dat ik hier niet meer dan twee volle dagen heb doorgebracht, ben ik vertrokken met de meest memorabele eetgelegenheden van mijn reis.”


Saigon in één oogopslag

“Saigon, is de grootste en meest chaotische stad van Vietnam. Ik hou van de chaos hier, hoewel je voorzichtig moet zijn (en geduldig) wanneer je aan de overkant van de straat loopt. Motorfietsen, fietsen, auto's en riksja's gaan waar en wanneer ze maar willen rijden. Ook lopen veel markten over in de rijstroken. Het is een stad waar miljard dingen tegelijk gebeuren.”


Bezienswaardigheden

Veel van de beste attracties in Saigon hebben te maken met de Vietnam Oorlog. Het klinkt somber, en in delen is het dat ook, maar er zijn enkele echt fascinerende historische activiteiten die de moeite zeker waard zijn.


City tour

“Wat is een betere manier om kennis te maken met Saigon dan met een rondleiding door de stad? Omdat ik maar twee dagen had in de stad verbleef had ik een halve dag tour geboekt om de hoogtepunten van de stad te bekijken, zoals het centrale postkantoor van Saigon, de Notre Dame, de Thien Hau-tempel en de Herenigingshal.”


War Remnants Museum

“Het War Remnants Museum is een must-see voor iedereen die geïnteresseerd is in de geschiedenis van Vietnam. Binnen vind je informatieve tentoonstellingen over biologische oorlogvoering, wapens. De beste tentoonstelling van het museum is de verzameling van bommen, tanks, vliegtuigen en oorlogsmachines, die te vinden zijn op de binnenplaats


Kruip door de Cu Chi-tunnels

"Een Cu Chi Tunnels-tour is waarschijnlijk de meest populaire dagtour die je vanuit Ho Chi Minh City kunt doen. De tour bevat een beschrijving en een rondleiding door de tunnels en kamers. Het is een fascinerende ervaring en zeker niet bedoeld voor iemand die claustrofobisch is.”




Vietnamese eten

“Ik was niet de grootste fan van Vietnamese eten voor mijn reis, maar na twee weken te hebben doorgebracht en meer dan vijftig verschillende gerechten in het hele land gegeten te hebben, verliet ik Vietnam met een hernieuwde fascinatie en respect voor de keuken. Saigon is onder andere beroemd om zijn Pho (traditionele Vietnamese noedelsoep) en varkensribbetjes.”


TIP: Vaak zijn de beste plaatsen winkels en kraampjes die zijn vernoemd naar familieleden, zoals "Tante" of "Chi" (wat zus betekent), gevolgd door een nummer dat hun volgorde in het gezin aangeeft en ten slotte hun naam.”



“Uiteindelijk is Saigon een geweldige stad vol historie en lekker eten. Er zijn genoeg andere steden waar ik meer van geniet, maar Saigon heeft zeker zijn eigen charme.”

Reisverhaal: Gwen

geschreven door: Raisa

foto's: Pexabay

12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page