top of page
  • Foto van schrijverAvontour

Helemaal nergens zonder koffer


Ja het vreugde moment wanneer je op Schiphol aankomt en je beseft dat je eindelijk naar Amerika mag samen met je moeder. Familiebezoek, niks leukers toch? Nou helaas ging er al snel van alles mis.


We begonnen aan een bijzonder reis, namelijk kramen bij mijn familie. Super leuk, speciaal en fijn om elkaar op deze belangrijke momenten te kunnen bijstaan. Dus vliegticket geboekt, koffers gepakt en we waren er klaar voor. Mijn reis begon in mei 2009 inderdaad met een heel groot vreugde gevoel toen ik de luchthaven bereikte samen met mijn moeder. We mochten eindelijk weer naar de andere kant van de oceaan! Let's do this!


Maar dan... de vlucht begon en waren vol goede moed. Onze reis zou bestaan uit twee vluchten. Eentje van Amsterdam naar Londen en vanuit daar zouden we naar Amerika vertrekken. Al snel begon het mis te gaan. We liepen vertraging op al vanaf Amsterdam. Dus dat beloofde wat. Een half uur later dan we in Londen hadden moeten zijn kwamen we aan. Je hoort het al aankomen; 'Rennen mam, anders missen we dalijk onze vlucht naar Los Angeles,' riep ik naar mijn moeder toen we in de hal aangekomen waren. Dus volle sprint met koffers en al in de hand gingen we zigzaggend over de luchthaven.


Je kan het je vast wel herinneren als je eens gevlogen hebt, het moment dat er allemaal namen worden omgeroepen om de vlucht te halen. Normaal gesproken vind ik dit soort mensen heel erg vervelend en denk dan altijd 'zorg dat je op tijd bent, hoe moeilijk is dat nu?' Deze keer begreep ik het pas! Je hebt er niet altijd invloed op, want dit keer hoorde je onze namen met een mooi Brits accent door de luchthaven. Maar! Het belangrijkste door ons gesprint hebben we de vlucht gehaald. Bijkomen en nu nog acht uur geduld voordat we weer bij onze familie zijn.


Al snel begint mijn moeder mij aan te tikken. 'Laar, als onze koffers het maar gered hebben..,' zegt mijn moeder. En al snel kruipt er een naar gevoel door mijn lijf. Het zal toch niet waar zijn?! Nou ja mama vertelde mij al snel dat we het maar los moesten laten, we zaten inmiddels alweer in de lucht. Dus veranderen konden we het niet. Wij hadden de vlucht gelukkig gehaald.


De reis zat erop, maar de vakantie had een stuk rooskleuriger moeten beginnen als je het mij vraagt. Want dan sta je daar aan de andere kant van de oceaan zonder kleding, cadeautjes of zomerse schoenen. Super onhandig! Dus ik ga je een les meegeven. Neem altijd een extra setje kleding mee en plaats je zomerschoenen ook in je handbagage. Gelukkig kwam alles goed, even overleven met mijn familie hun kleding en drie dagen later waren onze koffers er wel.


Wil jij nu als eerste op de hoogte zijn van onze nieuwste artikelen? Volg ons dan op Instagram en Facebook. Dan zal je nooit meer iets missen.


Geschreven door: Lara van der Reijken

Beeldmateriaal gemaakt door: Lara van der Reijken

20 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page