top of page
  • Foto van schrijverAvontour

Vraag het aan een expert

Bijgewerkt op: 23 mrt. 2018

Advertorial


Als leek die graag wil gaan backpacken heb ik geen idee waar ik moet beginnen. Natuurlijk weet ik ook wel dat je daarvoor allereerst een backpack moet hebben. Daarom besluit ik de hulp van een expert in te schakelen. Wanneer ik op internet zoek naar een winkel in de buurt waar ze deze verkopen, kom ik bij de Decathlon in Breda uit. Dat wordt hem dan.

Met volle overtuiging loop ik de winkel in. Op het moment dat ik binnen kom weet ik niet waar ik kijken moet, wat een grote winkel. Even vergeet ik waar ik voor kwam. De backpack. Na een klein stukje te lopen vind ik iemand die mij de weg kan wijzen. In de gang vol met backpacks zie ik een vrouw vriendelijk naar mij lachen. ‘Annabel’ zie ik op haar kaartje staan. Ze vraagt waar ik naar op zoek ben. Een beetje gegeneerd haal ik mijn schouders op.


Een beetje gegeneerd haal ik mijn schouders op.

Ze verteld mij dat het belangrijk is om te weten waar je naartoe gaat, dit bepaald voor een gedeelte hoeveel liter je backpack moet hebben. Als je de bergen in gaat heb je meerdere soorten kleding nodig, dus ook meer ruimte. Wanneer je een tocht maakt door een warm land zal je alleen dunne kleding nodig hebben, dus ook niet zo veel ruimte. Wat ook de liters bepaald, is de duur van je reis. Het is dan natuurlijk ook vanzelfsprekend dat je voor een langere reis meer ruimte zal gebruiken. De dingen die je op reis gaat doen hebben ook invloed op de hoeveelheid liters, omdat je voor bijvoorbeeld kamperen veel meer spullen mee moet nemen. De pasvorm is alles bij een backpack. Niemand wil last van zijn lichaam krijgen tijdens het dragen van een meestal toch wel zware tas. Er wordt dan ook aangeraden altijd iemand mee te laten kijken tijdens het afstellen. Het is afhankelijk van wat voor soort reis je maakt of je extra comfort nodig hebt. Bijvoorbeeld tijdens een reis waarbij je veel in de bus zit, wordt er minder gevraagd van je rug dan dat je een reis maakt waarbij je veel aan het lopen bent.


Niemand wil last van zijn lichaam krijgen tijdens het dragen van een meestal toch wel zware tas.

Annabel wil mij graag drie verschillende backpacks laten zien. De eerste backpack die ze pakt ziet er op het eerste gezicht heel normaal uit. Maar als je beter kijkt zie je dat deze heel speciaal is. Deze backpack heeft de naam: ‘Travel 500’ gekregen. Wat hier zo bijzonder aan is, is dat deze ideaal is voor het reizen met het vliegtuig. Deze Backpack heeft namelijk dezelfde functies als een koffer met het gemak van een backpack.


Ik zie aan de naam dat nummer twee is voor mij is. De easyfit. De backpack is makkelijk in gebruik doordat je hem op alle plekken kunt verstellen. Zelf voor de leeks onder ons, zoals ik, is het simpel aan te passen. Alles wat je van een normale backpack bent gewent in één. Zelfs met een rits aan de voorkant om makkelijk in een keer bij je spullen te kunnen.


Bij de derde tas zie ik een stukje trots in Annabel haar ogen. Dit is het nieuwe pronkstuk van de afdeling. De trek 700. Voor de echte avonturiers. Dat zijn jullie dus! Deze backpack kan tegen alle tegenslagen die hij op zijn reis mee krijgt. Door zijn stevige en robuuste bouw overleeft hij alles. Met deze backpack kan je de wildste avonturen beleven en hij laat je niet in de steek.


Voor de specificaties van deze fantastische tassen kunnen jullie klikken op de links hieronder.


Vergeet ook niet onze social media te volgen voor leuke filmpjes, foto's en artikelen.

Zeker het filmpje horende bij dit artikel: https://bit.ly/2HZHXEA


Geschreven door: Amber de Zwart

Informatie gekregen van: Annabel Decathlon Breda

Foto's gemaakt door: Decathlon

10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page